over de organisatie

Het onderwijscongres is een initiatief van marktonderzoeksbureau Markteffect.

'Een droom die uitkomt'
Met de organisatie van Het Onderwijscongres komt voor Edgar de Beule, Algemeen Directeur en oprichter van Markteffect, een droom uit. ''In de 12 jaar dat ons bedrijf bestaat hebben we voor vele onderwijsinstellingen de meest uiteenlopende onderzoeken mogen uitvoeren. Dit heeft ons ontzettend veel kennis en inzichten opgeleverd over hoe het onderwijs in elkaar steekt, hoe het zich ontwikkeld heeft en hoe het zich zal gaan ontwikkelen. Deze opgedane kennis willen wij graag 'teruggeven aan de markt', die continu blijft veranderen.''

Zo is het idee van Het Onderwijscongres ontstaan. ''Het verspreiden van kennis kan op verschillende manieren, maar het organiseren van een inspirerend congres is iets waar ik persoonlijk altijd al van heb gedroomd. Hoe mooi is het dat we dit met elkaar kunnen combineren met dit congres? We hebben het voor elkaar gekregen om nationale en internationale topsprekers aan ons congres te binden die hun kennis en kunde graag willen delen. Ik ben ontzettend trots en kan niet wachten op 16 mei 2019!'' 

Marktonderzoeksbureau Markteffect
Markteffect is een full-service marktonderzoeksbureau uit Eindhoven. Het onderzoeksteam bestaat uit 45 onderzoekssspecialisten. Daarnaast beschikt Markteffect over een eigen veldwerkteam, dat bestaat uit ruim 75 medewerkers met verschillende nationaliteiten. Het kantoor van Markteffect is gevestigd in het centrum van Eindhoven.

Sinds de oprichting in 2007 is Markteffect snel en stabiel gegroeid en daarvoor al vijf keer onderscheiden met een FD Gazellen Award door het Financieel Dagblad. Markteffect werkt zowel nationaal als internationaal voor diverse A-merken, waaronder Philips, TomTom, Mandemakers, Hartstichting, PSV, PostNL en Swiss Sense.

Marktleider in het onderwijs
In het bijna 12 jarige bestaan heeft Markteffect veel ervaring opgedaan in het uitvoeren van alle typen marktonderzoek. Markteffect heeft zich ontwikkeld tot specialist en marktleider op het gebied van onderzoek in het onderwijs. Een greep uit de onderzoeken die Markteffect tot dusver in de onderwijssector heeft uitgevoerd:

  • Mbo-, Hbo-, Wo-Imagomonitor (jaarlijkse monitor sinds 2010 met tientallen onderwijsinstellingen);
  • De Ideale School (publicatie: 2018);
  • Het Nationale Studiekeuze Onderzoek (tweejaarlijks sinds 2008);
  • Onderwijs Werkveld Imagomonitor (tweejaarlijkse monitor sinds 2017);
  • Mbo-, Hbo-alumnimonitor (tweejaarlijkse monitor sinds 2014);
  • Macro doelmatigheidsonderzoeken t.b.v. toetsen haalbaarheid nieuwe opleidingen;
  • Invloed en efficiency van voorlichtingen op middelbare scholen;
  • Onderzoek fans & ambassadeurs onderwijsinstellingen;
  • Afmeldersonderzoeken (Waarom is de studiekiezer toch niet gestart met de opleiding?);
  • Verbetering samenwerking met decanen, mentoren en vakdocenten;
  • Invloed & rol van ouders tijdens het studiekeuzeproces;
  • Invloed & rol van decanen en mentoren tijdens het studiekeuzeproces;
  • Mediaconsumptie & engagement onderwijscommunicatie;
  • Oriëntatieproces en keuzegedrag van 'werkend Nederland' aangaande post-initieel onderwijs en cursussen;
  • Beoordeling en optimalisatie websites mbo-, hbo- en wo-instellingen.
  • Naamsbekendheid onderzoeken en Campagne-effectmetingen;
  • Enz.

Contactpersonen 

CONTACTPERSONEN & VERANTWOORDELIJKEN

De organisatie van Het Onderwijscongres ligt in handen van een aantal specialisten van Markteffect. Voor vragen over Het Onderwijscongres kunt u terecht bij één van onderstaande mensen. Voor algemene vragen kunt u het best een e-mail sturen naar onderwijscongres@markteffect.nl of telefonisch via +31 40 239 22 90.

Edgar de Beule

Algemeen Directeur 
Organisatie

Michael Petit

Marketing Manager
Organisatie & Marketing

Davy Zwegers

Research Consultant
Expert Onderwijs

Karen Blommers

Onderzoeksspecialist
Projectmanager 

Anke de Martines

Onderzoeksspecialist
Expert Onderwijs

Krijn Vugts

Onderzoeksspecialist
Expert Onderwijs